ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

دکتر جواد اژه‌ای درگذشت

1,186

پیام تسلیت دفتر نشر فرهنگ اسلامی

 

جواد اژه‌ای، جوانانی نخبه تحویل جامعه داد

دفتر نشر فرهنگ اسلامی با صدور پیامی درگذشت چهره علمی و دانشگاهی ایران حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در این پیام از این چهره شاخص عرصه تعلیم و تربیت و روان‌شناسی به عنوان بزرگ‌مردی یادشده است که عمری را در راه خدمت به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها گذراند، یاد شده است. نیک مردی که متواضعانه و با برنامه، جوانان با استعداد و نخبه فراوانی تحویل جامعه داد و حق بزرگی بر گردن آن‌ها دارد.

در ادامه این پیام آمده است: او عالِمی دینی بود و استاد دانشگاه، صبور بود و خوشرو، بامرام بود و اهل معرفت، پیرو واقعی امام بود و رهبری که رفتنش دل‌ها را سوزانده است.

در پایان این پیام با بیان این که دکتر اژه‌ای چهره‌ای اهل قلم بود از آخرین کتاب او «روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی» به عنوان اثری یاد شده است که مورد استقبال فراوان کتاب‌خوان‌ها و خصوصا دانشگاهیان و طلاب علوم دینی قرار گرفت.

او که روز ۲۴ آبان ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد در این اثر تلاش کرده است روانشناسی، ریشه‌ها و تفکر آن در فلسفه قدیم و فلسفه نوین و تاثیرهای فلسفی در قرون جدید را مطرح کند، و به موضوع‌هایی مانند انسان در قرآن (روح، امر، خلق، حیات طبیعی و دنیوی و اخروی) چهره واقعی انسان، نیازهای او و انسان اجتماعی از دیدگاه قرآن و بیان دیدگاه‌های چهره‌های ‌شاخص در روان‌شناسی تربیتی و تعلیم و تربیت اسلامی نیز بپردازد.

جواد اژه‌ای مشاور رهبری، نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا و آمریکا و رئیس هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از بدو تأسیس تا سال ۱۳۸۷ بود و مسئولیت‌هایی مانند سرپرستی سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی اجتماعی نخست‌وزیری را نیز در کارنامه پربار و درخشان خود ثبت کرده است.

                                                                                                                      روابط عمومی

                                                                                                             دفتر نشر فرهنگ اسلامی

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.