ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

گزیده سفرنامه ناصرخسرو را در به‌گزین بخوانید

432

 

گزیده‌ای از سفرنامه، شاهکار ادبی ناصرخسرو قبادیانی مروزی، حکیم، شاعر، نویسنده، فیلسوف و جهانگرد ایرانی قرن چهارم ‌و پنجم هجری به قلم سیدعلی موسوی گرمارودی و‌ در قالب مجموعه ۱۴ جلدی به‌گزین منتشر شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این شاهکار ادبی به‌عنوان یکی از منابع ارزشمند جغرافیای تاریخ، حاصل سفر ۷ ساله اوست که در سال ۴۳۷ هجری از مرو آغاز می‌شود و در سال ۴۴۴ با بازگشت به بلخ پایان می‌پذیرد.

ناصرخسرو در این اثر با قلمی روان و ‌‌شیوا خاطرات این سفر پرمخاطره زمینی و دریایی را که در آن از جغرافیای امروزی کشورهایی مانند ترکمنستان، ایران، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر ، سودان و عربستان گذر کرده است، برای آیندگان ثبت و به یادگار می‌گذارد.

این سفرنامه علاوه بر ارزش‌های ادبی و نگارشی، منبعی ارزشمند است که جلوه‌هایی از جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، زبان، دین و مذهب و… را در سرزمین‌هایی که ناصرخسرو به آن‌ها سفر کرده است، نمایان می‌کند.

در این میان نسخه گزیده این شاهکار ادبی به‌قلم سیدعلی موسوی‌گرمارودی دومین کوششی است از مجموعه به‌گزین که برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته را که وجهِ غالب در آن‌ها، حکایت و داستان است در خور حوصلۀ همگان و با گزیده‌گویی ارایه کرده است.

‎سفرنامه ناصرخسرو برای علاقه‌مندان فرهنگ و ادب ایران از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی و در ۱۰۴ صفحه با بهای ۴۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

این اثر و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی در فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.orgعرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.