ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

کتاب «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» اثر علامه جعفری در دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی شد

استاد فاطمی نیا: زحمات علامه جعفری در شرح نهج‌البلاغه بی بدیل بود.

1,478

کتاب «ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه» اثر علامه جعفری در دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی شد

 

استاد فاطمی نیا: زحمات علامه جعفری در شرح نهج‌البلاغه بی بدیل بود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، مراسم رونمایی از ویراست جدید کتاب “ترجمه و تفسیر نهج البلاغه” به همراه معرفی ابعاد شخصیتی علامه محمدتقی جعفری استاد فقید دانشگاه امام صادق علیه السلام دوشنبه شب با حضور جمع کثیری از اساتید، دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام و اقشار مختلف مردم در تالار آیت الله مهدوی کنی قدس سره این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلین میرلوحی با گرامی داشت یاد و خاطره علامه جعفری، به سالها تدریس آن استاد در دانشگاه امام صادق علیه السلام و خصوصاً تدریس نهج البلاغه در این دانشگاه اشاره و مقام علمی و منش اخلاقی آن علامه را ستود.
دکتر عبدالله نصری دیگر سخنران این مراسم با اشاره به سالها همراهی و مراودت با علامه جعفری، شرح نهج البلاغه علامه را شرحی دارای روانی و پیچیدگی توأمان دانست و با اشاره به ویراست جدید ترجمه و تفسیر نهج البلاغه گفت که این ویراست با زدودن برخی غموض و پیچیدگی ها در عین حفظ متن اصلی به روانی اثر کمک کرده است.
استاد عبدالله فاطمی نیا سخنران ویژه این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی قدس سره موسس فقید دانشگاه امام صادق علیه السلام، تأسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام را صدقه جاریه و باقیات صالحات آن مرحوم دانست که نمونه آن تدریس نهج البلاغه علامع جعفری در دانشگاه امام صادق علیه السلام است.
استاد فاطمی نیا انس با نهج البلاغه را یکی از راه های آرامش و تقرب به خدای متعال بر شمرد و با ذکر نقل قولهایی از بزرگان اهل سنت از جمله شیخ محمد عبدو، عالم شهیر مصری در وصف نهج البلاغه، همگان خصوصاً جوانان و دانشجویان را به انس دائمی با سخنان امیر المومنین علیه السلام توصیه کرد.
وی افزود: علامه جعفری مجتهد و فقیه بود و بعد فقاهت، فیلسوف بود، خودِ فلسفه هم دریای عمیقی است. اما گل سر سبد کار علامه جعفری، ترجمه و تفسیر کتاب نهج‌البلاغه است. نمک کار و تمام توفیقات علامه جعفری را خدا به واسطه امیرالمومنین علیه‌السلام به او عطا کرده است.
استاد فاطمی نیا شرح نهج البلاغه علامه جعفری را بی بدیل برشمرد و با اشاره به زحمات و تنبع بی نشیر علامه جعفری برای شرح نهج البلاغه، با ابراز خرسندی از چاپ ویراست جدید این کتاب، از زحمات دست اندرکاران این امر تقدیر نمود.

 

وی یادآور شد: امیرالمومنین علیه‌السلام در خطبه ۱۷ نهج‌البلاغه می‌فرماید: به خدا شکایت می‌برم از جماعتی که جاهلانه زندگی می‌کنند و در گمراهی می‌میرند «إِلَی اللَّهِ أَشْکُو مِنْ مَعْشَرٍ یَعِیشُونَ جُهَّالًا وَ یَمُوتُونَ ضُلَّالاً» آن حضرت طاقت نداشت ببیند کسی جاهلانه رفتار می‌کند و ترقّی و رشد ندارد، لذا باید اهل درس و علم بود و عالمانه رفتار کرد.
استاد فاطمی‌نیا گفت: علامه جعفری شرحی هم بر مثنوی داشت، به یادم دارم او در جایی سخنرانی داشت؛ پس از اینکه برنامه‌ تمام شد، هرگز نمی‌گفت خسته هستم و باید بروم و استراحت کنم بلکه بسیار با ادب می‌ایستاد و حرف دیگران را گوش می‌داد. جوانی پیش او آمد و گفت که چرا شما این بیت از مثنوی را شرح نکردید؟ با آن لحن زیبای خود فرمود کدام بیت را می‌گویید؟ حالا یا فراموش کرده بود و یا مصلحت نمی‌دانست به او چیزی بگوید …
در پایان این مراسم با حضور استاد فاطمی نیا، دکتر نصری و حجج اسلام میرلوحی و اجاق پور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و باقری قائم مقام دفتر نشر فرهنگ اسلامی از ویراست جدید “ترجمه و تفسیر نهج البلاغه” اثر علامه جعفری رونمایی شد.

 

دفتر نشر فرهنگ اسلامی این مجموعه ۱۰ جلدی را بدون قاب با قیمت ۶۸۰هزارتومان و با قاب به قیمت ۷۰۰هزارتومان از طریق فروشگاه‌ها و سایت اینترنتی این دفتر به نشانی www.daftarnashr.com عرضه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.