ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

رونمایی از کتاب «مهر و ماه» در خبرگزاری ایکنا

کتاب «مهر و ماه» رساله‌ای در باب حقوق اجتماعی و احکام اخلاقی نوشته دکتر محسن اسماعیلی، حقوقدان، استاد دانشگاه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در خبرگزاری ایکنا رونمایی می‌‌شود.

576

 

رونمایی از کتاب «مهر و ماه» در خبرگزاری ایکنا

 

کتاب «مهر و ماه» رساله‌ای در باب حقوق اجتماعی و احکام اخلاقی نوشته دکتر محسن اسماعیلی، حقوقدان، استاد دانشگاه و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در خبرگزاری ایکنا رونمایی می‌‌شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این کتاب قرار است روز چهارشنبه، ۶ شهریور ١٣٩٨ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن نشست‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) رونمایی ‌‌شود.
 کتاب «مهر و ماه» که از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی و در ۳۰ فصل به رشته تحریر درآمده است به بررسی مواردی مانند بخشش لغزش‌ها، ترحم و دلسوزی، پرده‌پوشی، گذشت از خطاها و بدی‌ها، پذیرش عذر، رد غیبت، خیرخواهی دائم، حفظ روابط دوستانه، رعایت پیمان و حقوق ناشی از آن، عیادت؛ هنگام بیماری، حضور در تشییع جنازه، و پذیرش دعوت‌ها و اجابت درخواست‌ها می‌پردازد.
همچنین پذیرش هدیه، جبران نیکی و عمل متقابل، قدرشناسی و سپاسگزاری، یاری و حمایت شایسته، غیرت و پاسداری از حریم خانوادگی، برآورده کردن نیازها، وساطت و میانجی گری، دعا برای سلامتی، ارشاد و راهنمایی، پاسخ به سلام، خوش سخنی، ارج نهادن به نیکی‌ها و خوبی‌ها، تأیید و پذیرش سوگند، دوستی و عدم دشمنی با دوستانِ دوست، یاری‌رسانی در مقابله با ظلم، تسلیم نکردن به دست دشمن و سختی‌ها، رها نکردن و تنها نگذاشتن در بحران‌ها، همانندپنداری در خواستن‌ها و نخواستن‌ها از دیگر موضوع‌هایی است که نویسنده در این اثر به آن پرداخته است.
محسن اسماعیلی، نویسنده کتاب درباره‌ی علت نام‌گذاری کتاب با بیان این که در روایات از پیامبر (ص)و علی(ع)در  تعبیر به «مهر و ماه» شده و این تعبیر برای پدر و مادر، همچنین حقوق و اخلاق نیز قابل اطلاق است، توضیح می‌دهد:
از همین رو مناسب‌ترین نام برای این کتاب «مهر و ماه» است؛ چرا که موضوع آن حقوق و اخلاق است و محور آن حدیثی در بیان سی حق که اسوه عدالت از پیامبر اخلاق بازگو فرموده و به یاد و برای پدر و مادری عدالت‌طلب، اخلاق‌پیشه و به‌حق پیوسته تفسیر و منتشر می‌شود.
یادآوری می‌شود، نشست رونمایی از کتاب «مهر و ماه» با حضور نویسنده اثر و جمعی از استادان دانشگاه و اصحاب رسانه، چهارشنبه ۶ شهریور از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ در سالن جلسات خبرگزاری بین‌المللی قرآنی (ایکنا) برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان در این جلسه نیز آزاد اعلام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.