ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

رونمایی از کتاب «صحیفه باقریه و صادقیه» ترجمه علیرضا برازش در خانه کتاب

415

مراسم رونمایی از کتاب «صحیفه باقریه و صادقیه» اثر آیت‌الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی با ترجمه فارسی علیرضا برازش فردا دو‌شنبه ۳ بهمن در خانه کتاب برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، مراسم رونمایی از کتاب «صحیفه باقریه و صادقیه» اثر آیت‌الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی با ترجمه فارسی علیرضا برازش که به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده روز دوشنبه ۳ بهمن با حضور آقایان حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، علیرضا برازش و علی اکبر اشعری برگزار می شود.

کتاب صحیفه باقریه و صادقیه؛ شامل متن عربی دعاهای منقول از دو امام و ترجمه فارسی آنها است.

در بخش مقدمه و معرفی اثر می‌خوانیم: «کتاب حاضر ترجمه‌ای از کتاب الصحیفه الباقریه و الصادقیه الجامعه است که به همت مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی موحد گردآوری و در مجموعه هفت جلدی شامل ادعیه وارده از چهارده معصوم منتشر شده است. به نظر می‌رسد کمتر دعایی از دید مولف فقید دور مانده باشد بنابراین نام «الصحیفه الجامعه» سزاوار آن است و نگاهی به شمار دعاها که فراتر از هزار است این امر را تایید می‌کند. پس از انتشار ترجمه صحیفه سجادیه به قلم حقیر برادر گرامی‌ام آقای علی‌اکبری اشعری معاون وقت بنیاد ارشاد امام صادق(ع) ترجمه این اثر را به من پیشنهاد کردند که امروز نتیجه آن تقدیم جامعه می‌شود».

صحیفه باقریه شامل پنج فصل با عناوین ذیل است؛ «دعاهای امام باقر(ع) در به پاکی یاد کردن خداوند باشکوه، ستایش و بزرگداشت او، راز و نیاز با او و زاری به درگاه او»، «دعاهای امام درباره درخواست‌های فراگیر و ویژه»، «دعاهای امام در زمان‌های مختلف»، «دعاهای امام در موقعیت‌ها» و «دعاهای امام درباره کسانی که برای آنها دعا یا نفرین کرده است».

صحیفه صادقیه نیز مشتمل بر شش عنوان است؛ «دعاهای امام در مدح و بزرگداشت و یگانه دانستن و به پاکی یاد کردن و ستایش خداوند باشکوه و مناجات و زاری به درگاه او»، «دعاهای امام در خواسته‌های عام و خاص»، «دعاهای امام در اوقات شبانه‌روز»، «دعاهای امام در زمان انجام کارها»، «دعاهای امام برای برخی افراد یا ضد برخی افراد»، «دعاهای امام و دعاهای محافظت ایشان که برگرفته از قرآن کریم است».

در پایان یادآور می‌شود کتاب «صحیفه باقریه و صادقیه» با ترجمه فارسی علیرضا برازش با قیمت ۴۹۰ هزار تومان توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

این ‌برنامه فردا دو‌شنبه ۳ بهمن، ساعت ۱۰:۳۰ در خانه کتاب ادبیات ایران واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و شهید برادران مظفر جنوبی، پلاک ۱۰۸۰ طبقه منفی ۱، سرای کتاب برگزار می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.