ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

خلاصه کتاب دعوت اسلامی منتشر شد

از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی

454

دکتر حسن بشیر خلاصه‌ای از کتاب دعوت اسلامی؛ مفاهیم بنیادین فرهنگ اسلامی را در قالب کتاب دیگری منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، کتاب اصلی در سال ۱۳۹۳ و در ۴۲۴ صفحه و در قطع وزیری منتشر شده بود و اکنون خلاصه آن در ۱۵۰ صفحه با قطع پالتویی ارایه شده است تا در عین ارایه چکیده‌ای از اثر اصلی، علاقه‌مندان را به مطالعه آن کتاب تشویق کند.
نویسنده در این اثر با بیان این که گرچه تاکنون مطالعات گوناگونی در حوزۀ تبلیغ و دعوت از دو منظر علوم ‌ارتباطات و علوم اسلامی انجام گرفته، توضیح داده است: این کتاب علاوه بر ارائۀ یک جمع‌بندی نسبتاً جامع در سبک و شیوۀ دایره‌المعارفی، درصدد است تا روش مطالعات میان‌رشته‌ای را در این زمینه بررسی و مطالعه و تلاش کند تا این روش را در حوزۀ تبلیغ و دعوت از منظر علوم انسانی و اجتماعی و نیز علوم اسلامی مورد آزمایش قرار دهد.
در این زمینه موضوع «دعوت اسلامی» یا «تبلیغ اسلامی» در این کتاب، یکی از موضوع‌هایی است که می‌توان با به‌کارگیری مطالعات میان‌رشته‌ای از دیدگاه علوم اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی، به دستاوردهای علمی و عملی دست یافت که نه تنها در نزدیک کردن منطقی این دو قلمرو علمی مفید و موث راست، بلکه در جهت فهم هر چه بهتر و عمیق‌تر این موضوع مهم اسلامی کمک شایانی می‌کند.
نگارنده این اثر معتقد است که کتاب اصلی علاوه بر این‌که یک کتاب دانشگاهی است که می تواند به مثابه یک کتاب درسی در حوزه ارتباطات و علوم اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد، برای بسیاری از علاقه‌مندان به موضوع «دعوت اسلامی» نیز می‌تواند مفیده فایده باشد.
بر اساس این گزارش خلاصه کتاب دعوت اسلامی در ۸ فصل با عنوان‌های مفهوم‌شناسی دعوت، دعوت اسلامی، دعوت قرآنی، دعوت نبوی، دعوت رسانه‌ای، تبلیغات اسلامی، دعوت کنندگان و دعوت‌شوندگان تبلیغات و آسیب‌شناسی دعوت اسلامی منتشر شده است.
به‌عنوان نمونه در بخش دعوت رسانه‌ای، نویسنده به بیان تفاوت‌های رسانه‌های سنتی و نوین و تفاوت و تشابه آن‌ها پرداخته و رسانه‌های سنتی را به دو گونه دینی و غیر دینی تقسیم می‌کند و ظرفیت‌های آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این اثر به‌قلم حسن بشیر دانشیار و عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت ۲۳۰هزار ریال منتشر شده است.
 علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org  تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.