ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

انتشار گزیده‌ای از شاهنامه فردوسی در مجموعه به‌گزین

443

 

 

گزیده‌ای از شاهنامه، اثر فاخر و ارزشمند فردوسی طوسی در قالب کتاب‌ به‌گزین در اختیار علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی قرار گرفته است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، شاهنامه، سومین کتاب از مجموعه به‌گزین با نگارش سیدعلی موسوی‌گرمارودی منتشر شده است.

نویسنده در این مجموعه کوششی برای جمع‌آوری آثار فاخر ادب فارسی انجام داده و حاصل این تلاش چهار ساله، ١۴ عنوان کتاب است که با رویکردی داستانی و حکایت‌محور با عنوان به‌گزین روانه بازار نشر شده است.

گرمارودی در ابتدا و انتهای این کتاب مقدمه و پی‌نگاشتی ارایه کرده و اهمیت و ویژگی‌های شاهنامه را یادآور شده است.

او در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد در برخی آثار مانند مثنوی مولوی حرکت از عمق به سطح است و شاعر مسایل عمیق عرفانی را در قالب داستان بیان می‌کند تا همگان دریابند، اما حرکت در شاهنامه از سطح به عمق است و «رستم، یلی بود در سیستان»، مانند همه پهلوانانی که در قصه‌های فولکلوریک ما وجود دارد، این حکیم ابوالقاسم فردوسی است که او را رستم دستان کرده و به آن عمق بخشیده است.

به‌گزین شاهنامه بخشی از داستان‌ها و ابیات این اثر شکوهمند فارسی را در ١٨۴ صفحه جای داده است.

دیباچه، داستان جنگ مازندران، داستان جنگ هاماوران، داستان رستم و هفت گُردان در شکارگاه افراسیاب و داستان رستم و سهراب سرفصل‌های اصلی این کتاب است.

این اثر در شمارگان یک هزار نسخه از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی و با بهای ۷۴هزار تومان در فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.