ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

واکاوی زینت‌آرایی زشتی‌ها در یک کتاب

401

 

 

«زینت‌آرایی زشتی‌ها در آیینه شریعت» عنوان کتابی است که تلاش می‌کند عوامل تزیین گناه و روش‌ها و آثار آن و نیز راهکارهای مقابله با زینت‌آرایی گناه را مورد بررسی قرار دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این اثر به قلم حمید محمدقاسمی تلاش می‌کند به ابعاد گسترده این موضوع بپردازد و به برخی از این پرسش‌‌های بااهمیت پاسخ دهد که چه‌گونه انسان دست به توجیه اشتباهات خود می‌زند و حاضر به پذیرش خطاهای خود نمی‌شود و به ورطه پندارهای باطل و موهوم می‌افتد؟

پرسش‌هایی مانند چه‌گونه عقل انسان به اسارت هواهای نفسانی در می‌آید؟ چه‌طور هدایت را ضلالت می‌پندارد؟ دشمن درون را دوست می‌گیرد، نقصان را کمال می‌انگارد، باطل را حق تصور می‌کند و در یک کلام نظام ارزشی او چنان دگرگون می‌شود که زشتی‌ها را زیبا می‌پندارد، نیاز به بررسی همه‌جانبه و واکاوی دقیق دارد که این کتاب چنین موضوع‌هایی را مورد توجه قرار داده است.

حمید محمدقاسمی نویسنده اثر – که دانشیار گروه علوم قرآنی و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است – درمقدمه این کتاب چنین سوال‌هایی را مطرح و تاکید می‌کند: مهم‌ترین عاملی که چشم حقیقت‌بین را از انسان می‌گیرد و او را در تشخیص هدایت از ضلالت، زیبایی از زشتی و حق از باطل ناکام می گذارد زینت‌آرایی گناه در چشم آدمی است.

این کتاب ۴۷۹ صفحه‌ای در فصل اول خود زینت‌گران گناه را معرفی می‌کند و در فصل دوم به عوامل تزیین گناه و در فصل‌های بعد به روش‌های تزیین، آثار و پیامد‌های زینت‌آرایی گناه و در نهایت به راهکارهای علمی و عملی مقابله با آن می‌پردازد.

بهره‌گیری از آیات قرآنی و روایات نقل شده از پیامبر اکرم و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و حکایت‌ها و داستان‌های پندآموز نیز به این اثر قوت و استحکام بیشتری بخشیده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: انسانی که شجاعت اعتراف به خطاهای خود را ندارد با ردیف کردن انواع توجیهات، درصدد زینت‌آرایی چهره خود برمی‌آید و می‌کوشد تا خود را متقاعد کند که چیز مهمی اتفاق نیفتاده است و امثال این خطاها از دیگران دائما در حال اتفاق‌افتادن است…

کتاب «زینت‌آرایی زشتی‌ها در آیینه شریعت» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ و با بهای ۹۶۰‌هزار ریال منتشر شده است.

این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی در فروشگاه‌های دفتر در تهران و مشهد، همچنین سایت اینترنتی آن به نشانی daftarnashr.org   عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.