کتاب (حیدربابایه سلام) در تبریز رونمایی شد

روز ملی شعر و ادب و آیین بزرگداشت نام و یاد شهریار شعر ایران با حضور فرهیختگان، اساتید، شعرا و ادبای استان در محفل ادبی (شاهد شعر) برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب سلام بر حیدربابا، بعدازظهر جمعه در محل موزه پروین اعتصامی با حضور شعرا و ‌اصحاب فرهنگ و هنر و میهمانانی از سایر شهرهای کشور و استان و همچنین مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد و نماینده مردم تبریز برگزار شد.

روز ملی شعر و ادب و آیین بزرگداشت نام و یاد شهریار شعر ایران با حضور فرهیختگان، اساتید، شعرا و ادبای استان در محفل ادبی ˝شاهد شعر˝ برگزار شد.

در این آئین باشکوه که عصر روز جمعه ۲۷ شهریور ماه سالجاری در بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان واقع در خانه پروین با حضور شعرا و ‌اصحاب فرهنگ و هنر و میهمانانی از سایر شهرهای کشور و استان و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد.

این رونمایی توسط آقایان هادی بهجت تبریزی (فرزند شهریار)، دکتر ابوالفضل علیمحمدی (استاد دانشگاه)، دکتر رسول اسماعیل زاده (پژوهشگر و مترجم قرآن کریم به زبان ترکی و رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان)، استاد کریمی مراغه ای (شاعر مشهور و زبردست آذربایجان) و استاد چنگیز مهدی پور صورت گرفت.

ضمناً آقایان دکتر علی اکبر صفی پور (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی)، دکتر مسعود پزشکیان (نمایندۀ محترم تبریز) و … در این همایش حضور داشتند.

ویژگیهای منحصر به فرد شعر استاد شهریار و سبک ادبی وی، همچنین ابعاد گوناگون شعر این استاد بی‌بدیل که علاوه بر هنر شاعری در حوزه موسیقی و خوشنویسی نیز صاحب نظر بود، مورد تجلیل قرار گرفت و شعرای برجسته و پیشکسوت استان از جمله استاد نظمی، استاد کریمی مراغه ای، ابوالفضل علی محمدی و هادی بهجت تبریزی به شعر خوانی پرداختند.

رونمایی از کتاب “سلام بر حیدربابا” ترجمه‌ی منظوم “حیدربابایه سلام” استاد شهریار، نوشته‌ی “حسن شادبه” –اجرای تکنوازی موسیقی و شعرخوانی توسط نونهالان با گویش‌های متفاوت با حضور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد و نماینده مردم تبریز آقای دکتر پزشکیان از دیگر برنامه‌های این محفل ادبی بود.

Comments (0)
Add Comment