رونمایی از «خون خدا» سیدمهدی شجاعی در خبرگزاری ایکنا

 

رونمایی از «خون خدا» سیدمهدی شجاعی در خبرگزاری قرآنی

 

کتاب خون خدا اثر سید مهدی شجاعی نویسنده نام‌آشنا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و در خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در این آیین علی وزیریان تصویرگری که ابتدا به خلق تصاویر گرافیکی این اثر دست‌زده و پس از آن نوشته‌های سیدمهدی شجاعی آن را خواندنی کرده است، نیز حضور دارد. این تصاویر و متن شیوای اثر، بر ارزش‌های ادبی و هنری کتاب «خون خدا» افزوده است.
شجاعی در این اثر کوشیده است موضوع سوگواری بر امام‌حسین(ع) و یاران رشیدش، همچنین دلیل حرکت‌های جمعی و عزاداری‌های گروهی را به‌عنوان یک سوال و مساله از نگاهی دیگر مورد توجه و کنکاش قرار دهد.
او در بخشی از این کتاب آورده است: مخاطب این یادداشت شمایید که از حسین و عاشورا و کربلا هیچ نمی‌دانید.
شما که از سوگواری و عزاداری هر سالۀ جماعتی از مردم جهان به‌حق تعجّب می‌کنید.
شما که از زیارت دسته جمعی یا راهپیمایی هماهنگ چند میلیون نفر در یک تاریخ (اربعین) و در یک مسیر و یک جهت، دچار سؤال و ابهام و استفهام و اعجاب و شگفتی می‌شوید؛ سؤال و اعجابی که کاملاً به‌جا و درست است.
آن کسی که رفته و رفتنش جهانی را به سوگ نشانده، که بوده و چه محبوبیت عمیق و گسترده و بی‌نظیری در میان مردم مختلف با فرهنگ‌ها و ملیّت‌های متفاوت داشته که تعزیتی اینچنین را به یادگار گذاشته؟
این سؤالی به‌جا و طبیعی و پرسیدنی است…
بر اساس این گزارش آیین رونمایی از این اثر دفتر نشر فرهنگ اسلامی با حضور نویسنده و علی وزیریان طراح آثار گرافیکی کتاب همچنین مسئولان دفتر نشر و علاقه‌مندان روز شنبه …. شهریور ۱۳۹۸ از ساعت … تا … در خبرگزاری بین‌المللی قرآنی واقع در رونمایی می‌شود.

Comments (0)
Add Comment