ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

رونمایی از «خون خدا» سیدمهدی شجاعی در خبرگزاری ایکنا

707

 

رونمایی از «خون خدا» سیدمهدی شجاعی در خبرگزاری قرآنی

 

کتاب خون خدا اثر سید مهدی شجاعی نویسنده نام‌آشنا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و در خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در این آیین علی وزیریان تصویرگری که ابتدا به خلق تصاویر گرافیکی این اثر دست‌زده و پس از آن نوشته‌های سیدمهدی شجاعی آن را خواندنی کرده است، نیز حضور دارد. این تصاویر و متن شیوای اثر، بر ارزش‌های ادبی و هنری کتاب «خون خدا» افزوده است.
شجاعی در این اثر کوشیده است موضوع سوگواری بر امام‌حسین(ع) و یاران رشیدش، همچنین دلیل حرکت‌های جمعی و عزاداری‌های گروهی را به‌عنوان یک سوال و مساله از نگاهی دیگر مورد توجه و کنکاش قرار دهد.
او در بخشی از این کتاب آورده است: مخاطب این یادداشت شمایید که از حسین و عاشورا و کربلا هیچ نمی‌دانید.
شما که از سوگواری و عزاداری هر سالۀ جماعتی از مردم جهان به‌حق تعجّب می‌کنید.
شما که از زیارت دسته جمعی یا راهپیمایی هماهنگ چند میلیون نفر در یک تاریخ (اربعین) و در یک مسیر و یک جهت، دچار سؤال و ابهام و استفهام و اعجاب و شگفتی می‌شوید؛ سؤال و اعجابی که کاملاً به‌جا و درست است.
آن کسی که رفته و رفتنش جهانی را به سوگ نشانده، که بوده و چه محبوبیت عمیق و گسترده و بی‌نظیری در میان مردم مختلف با فرهنگ‌ها و ملیّت‌های متفاوت داشته که تعزیتی اینچنین را به یادگار گذاشته؟
این سؤالی به‌جا و طبیعی و پرسیدنی است…
بر اساس این گزارش آیین رونمایی از این اثر دفتر نشر فرهنگ اسلامی با حضور نویسنده و علی وزیریان طراح آثار گرافیکی کتاب همچنین مسئولان دفتر نشر و علاقه‌مندان روز شنبه …. شهریور ۱۳۹۸ از ساعت … تا … در خبرگزاری بین‌المللی قرآنی واقع در رونمایی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.