ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

اتحاد و پیروزی

567

* سال نشر:

* نوبت چاپ:

* شمارگان:

* قطــع: وزیری

* تعداد صفحات: ۱۶

* نـوع جلـد: شومیز

* شابک :

حسین قانعیان اتحاد و پیروزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به سال ۱۳۰۲ شمسی در تبریز تولد یافت. در جست‌وجوی اشتیاقی که وجودش از آن لبریز بود، تن به سفر سپرد و با یافتن علم به آن هجرت کرد. هجرتش به درازا انجامید و چشمه‌هایی در وجودش به جریان انداخت که بخشی به هستی‌شناسی، بخشی به انسان‌شناسی، بخشی به فرهنگ، بخشی به ادب و زیبایی و بخش وسیعی از آن به طرحی نو در افکندن اختصاص داشت، در اقلیم‌های معرفت و فلسفه و حکمت.

… و آن‌گاه که در سال ۱۳۷۷ چشم از جهان فرو بست، بار اشتیاق دیرین را به منزل رساند و به ابدیت رهسپار شد.

مسلم است که با شناخت­های معمولی هرگز نمی­توان شخصیت علی­بن ابیطالب (ع) را دریافت؛ به ویژه اگر پژوهشگر در مواردی جویای عناصر و فعالیت­های روحی آن بزرگوار باشد. به عبارتی دیگر: حباب نمی­تواند تمام مفهوم دریا باشد. حباب کجا و آن عظمت ژرف و شگفت­انگیز کجا؟

به راستی، پدیده­های ترکیبی و مفاهیم عالی و انسانیِ درونِ شخصیت­ها، با نظر به عظمت رشدی که دارند، بسیار پیچیده­تر و ظریف­تر از آن است که در انسان­های معمولی به وجود آید. آمیزه­ای از عدالت و محبت با وابستگی به خداوند متعال، از علی­بن ابیطالب (ع) شخصیتی ساخته است که دُرّ نادره دوران است.

… به راستی، حکمت وجود چنین شخصیت والایی را فقط در مجموعه­ای نورانی و پر فروغ (نهج­البلاغه) که برای ارائه راه­های کمال بشری به ودیعت نهاده، تا حدودی می­توان مشاهده کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.