ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

تقدیر از تصویرگران جشنواره کتاب آرایی دینی در دفتر نشر فرهنگ اسلامی

عصر روز سه شنبه 19 بهمن ماه مراسمی با حضور مهندس چینی فروشان مدیرعامل، مهدی باقری قائم مقام و علی اکبر اشعری عضو هیئت مدیره دفتر نشر فرهنگ اسلامی به پاس قدردانی از تصویرگران کتاب های «پیوند ماه و خورشید» و «آنها خانه هایشان را خراب کردند» در دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار شد.

530

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، عصر روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه مراسمی با حضور مهندس چینی فروشان مدیرعامل، مهدی باقری قائم مقام و علی اکبر اشعری عضو هیئت مدیره دفتر نشر فرهنگ اسلامی به پاس قدردانی از تصویرگران کتاب های «پیوند ماه و خورشید» و «آنها خانه هایشان را خراب کردند» در دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در ابتـدای این مراسم، مهـدی باقری قائم مقام دفتـر نشـر فرهنـگ اسلامی جایـگاه تصویـرگری را به منزله ­ی جان بخشی کتاب بازگو کردند و بیان داشتند تصویرگری کتاب مانند نگینی است در انگشتر که مخاطب را مجذوب و به خواندن تشویق می کند.

در ادامه کوروش پارسانژاد بعنوان مدیر هنری از دفتر نشر فرهنگ اسلامی به عنوان ناشری که سعی در به روز کردن اتفاقات هنری کتاب هایش دارد، قدردانـی کرد. وی ضمن برشماری ویژگی های فردی افرادِ برگزیده جشنواره مذکور، از آنها به عنوان طراحانی نام برد که به غیر از عیار هنری بالا، دارای صفات اخلاقی حرفه ای و پسندیده هم هستند.

سپس علی اکبر اشعری عضو هیئت مدیره، از مهندس چینی فروشان مدیر عامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی به خاطر تشکیل تیم حرفه ای و مجرب و از هنرمندان و تصویرگران حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

 

تصویرگری نوعی تألیف است که پیام را بهتر از متن منتقل می کند:

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی در مورد تصویرگری در کتاب های دینی، ظرافت ها و حساسیت ها مطالبی را بیان داشتند.

وی اظهار داشت: تصور می کنـم تصویرگـری دینـی برای هنرمنـدان، امری است سهل و ممتنع؛ سهل به نظر می رسد چون نوعـی تصویرگـری است ولی ممتنـع و سخـت است چـون در حوزه ای است تقدسی با محدودیت های خاص خودش و تجربه های کم. در عین حال ضروری است چرا که تصویرگری فقط تبدیل یک متن به تصویر نیست بلکه نوعی تألیف است که بسا پیام را بهتر از متن منتقل خواهد کرد و لذا این که جایی مثل دفتر تبلیغات اسلامی قم چنین جشنواره ای گذاشته جای خوشحالی دارد و ان شاءالله موجب خواهد شد تا هنرمندان و متفکران دینی در کنار هم راه های تازه ای برای ارتقاء هنر دینی خصوصاً تصویرگری پیدا کنند. به سهم خودم از شما که در این جشنواره خوش درخشیدید تشکر می کنم و امیدوارم دفتر نشر فرهنگ اسلامی بنا به وظیفه خود بتواند در جهت ارتقاء کیفی کتب مذهبی قدم های مؤثری بردارد و هنرمندان و تصویرگران ما نیز تلاشی در این وادی را نوعی عبادت بدانند که اجرشان با خداوند است.

در پایان مراسم به پاس قدردانی از هنرمندان و تصویرگران حاضر جوایزی همراه با  لوح تقدیر اهدا شد.

۱ـ آقای کوروش پارسانژاد به عنوان مدیرهنری و طراح گرافیک کتابهای دینی

۲ـ آقای سیدمیثم موسوی برای تصویرسازی کتاب «پیوند ماه و خورشید»

۳ـ خانم سمائه شریفی برای تصویرگری کتاب «آنها خانه هایشان را خراب کردند»

۴ـ خانم نگین حاج زوار برای صفحه آرایی کتاب «آنها خانه هایشان را خراب کردند»

۵ـ خانم ذبیحیان برای صفحه آرایی کتاب «پیوند ماه و خورشید»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.