ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره «خاتم» بصورت مجازی

1,037

اختتامیه پنجمین جشنواره «خاتم» بصورت مجازی برگزار می شود

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، در پنجمین دوره جشنواره خاتم از میان ۴۹۵ اثر رسیده در این دوره، ۲۶۲ اثر در بخش بزرگسال، ۲۱۵ اثردر بخش کودک و نوجوان و ۱۸ اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه جشنواره رسید.

از میان این آثار در مرحله اول داوری ۶۵ اثر در بخش بزرگسال ، ۲۰ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۵ اثر در بخش بین الملل به مرحله نهایی راه یافتند

در بخش بزرگسال استانهای تهران و قم به ترتیب با ۳۸ و ۲۶ اثر بیشترین عنوان ارسالی را داشته و استانهای خراسان رضوی، اصفهان، فارس،‌کرمان، یزد، اردبیل و قزوین حضور چشمگیری در این بخش از جشنواره داشته اند.
دربخش کودک و نوجوان، استانهای آذربایجان غربی، اصفهان و همدان به ترتیب با ۴۵، ۲۰ و ۱۷ اثر بیشترین عنوان ارسالی را داشته و استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی،کرمان و تهران نیز حضور چشمگیری دراین بخش جشنواره داشته اند.

در بخش بین الملل نیز بیشترین اثر از کشور امارات متحده عربی و کشورهای لبنان، عراق و سوریه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

در این دوره ۷۰ درصد نویسندگان‌ بخش بزرگسال و ۸۰ درصد نویسندگان بخش کودک و نوجوان برای نخستین بار در جشنواره شرکت کرده اند.

همچنین ۶۰ درصد آثار بخش کودک و نوجوان توسط افراد دارای سن ۹ تا ۱۶ سال نوشته اند .

باتوجه به دستورالعملهای بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، آیین اختتامیه جشنواره پنجم ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز معراج ‌پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بدون حضور شرکت کنندگان‌ در جشنواره و سایر میهمانان در دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار می شود و مراسم مستقیماً از طریق برخی شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.