ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

انتشار کتاب «نهاد خانواده، سبک زندگی و احکام آن از نگاه دین و حقوق»

از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛

484

«نهاد خانواده، سبک زندگی و احکام آن از نگاه دین و حقوق» به قلم محسن اسماعیلی و محمدرضا تقوی‌پور از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به تازگی منتشر شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، اسماعیلی در مقدمه این اثر بیان می‌کند که «نگاه به خانواده، کارکردها و بایدها و نبایدهای آن، برخاسته از فرهنگ و سنت‌های هر ملت است» و جایگاه و تقدس این نهاد را در آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ کشور ایران رفیع‌تر و خطیرتر از آن‌چه دیگران می‌پندارند، می‌داند و در‌عین حال معتقد است استحکام و ثمربخشی آن تنها از عهده قانون برنمی‌آید بلکه اخلاق نیکو و گذشت و همدلی در کنار اهرم قانون به‌مراتب موثرتر و موردنیازتر است.
این حقوق‌دان در بخش دیگری از مقدمه کتاب توضیح می‌دهد که این اثر از دو فصل تشکیل شده که فصل نخست به‌دنبال یافتن «الگوی جامع خانواده تراز در اندیشه اسلامی» است و ابتدا نگاهی به نهاد خانواده در اسلام و غرب دارد و از سبک زندگی در هر دو فرهنگ یاد می‌کند و با استفاده از متون دینی، دورنمایی از الگوی مورد نظر ارایه می‌دهد.
در فصل دوم نیز به حقوق خانواده به‌عنوان مکمل بحث پیشین با عنوان «خانواده از نگاه قانون و مراجع سیاست‌گذاری»، پرداخته شده است و پس از تبیین طبقه‌بندی قوانین و اسناد حقوقی از حیث میزان اعتبار و اقتدار و تفاوت‌هایی که در پی دارند، به‌همین ترتیب اسناد بالادستی در حقوق خانواده را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
«خانواده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، «خانواده در سیاست‌های ملی نظام»، «خانواده در قوانین عادی» و «خانواده در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» از زیرفصل‌های این بخش از کتاب است.
این کتاب در ۱۸۲ صفحه و با شمارگان یک‌هزار نسخه و با قیمت ۳۷‌هزار تومان عرضه شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.