به‌گزین، مجموعه شاهکارهای ادبی ایران منتشر شد

با گزینش سیدعلی موسوی‌گرمارودی در ١۴ جلد؛

برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران در قالب مجموعه کتابی با عنوان به‌گزین به قلم سیدعلی موسوی گرمارودی گزینش و منتشر شده است.

 

به‌گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این مجموعه ١۴ جلدی کوششی برای برگزیدن برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته است که وجه غالب آن‌ها را حکایت و داستان تشکیل می‌دهد.
موسوی‌گرمارودی در مجموعه به‌گزین کتاب‌های بعد از قرن پنجم هجری را گزینش کرده که وجه اشتراک آن‌ها این است که هریک سرشار از حکایت‌هایی است با محتواهایی گوناگون و اغلب موضوع آن حکایت‌ها، برانگیختن دانش‌اندوزی و خردورزی و حکمت عملی(اخلاق) و یا رویدادهایی است که در زندگی گذشتگان ما روی داده است.
هفت جلد نخست به‌گزین به‌ترتیب به آثار «تاریخ بیهقی»، «سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «سیرالملوک سیاست‌نامه» خواجه‌نظام‌الملک توسی، «قابوس‌نامه» عنصرالمعالی، «کلیله و دمنه» و «چهار مقاله» نظامی عروضی سمرقندی اختصاص دارد.
«گلستان سعدی»، «بوستان سعدی»، «جوامع‌الحکایات و لوامع‌الروایات»، «فرج بعد از شدت» قاضی ابوعلی ‌المحسن تنوخی، «روضه خلد» مجدخوافی، «آثارالوزرا» سیف‌الدین حاجی بن نظام عقیلی و «لطائف‌الطوائف» جلدهای هشتم تا چهاردهم این مجموعه را تشکیل می‌دهد.
مجموعه به‌گزین را دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرده و قیمت کتاب‌های آن، بین ٢۶ تا ٩۴ هزار تومان تعیین شده است و علاقه‌مندان برای خرید مجموعه کامل آن باید ٧٠۰هزارتومان پرداخت کنند.
این مجموعه و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی در فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org عرضه می‌شود.
به گزیندفتر نشر فرهنگ اسلامیسیدعلی موسوی گرمارودی
Comments (0)
Add Comment