انتشار خلاصه کتاب فرهنگ وقف از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی

وزیری به پالتویی، کتاب‌ها فشرده می‌شود

دفتر نشر فرهنگ اسلامی به تازگی برخی از کتاب‌های خود را به صورت خلاصه و در قطع پالتویی منتشر می‌کند تا مخاطبان به چکیده مفیدی از آن اثر دسترسی پیدا کنند.

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، فرهنگ وقف از مجموعه کتاب‌های مفاهیم بنیادین فرهنگ اسلامی به قلم حسین بشیر از جمله کتاب‌هایی است که این دفتر آن را به‌صورت خلاصه در اختیار مخاطبان قرار داده است.
کتاب اصلی برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳، در قطع وزیری و در ۳۲۸ صفحه منتشر شده بود اما خلاصه آن در ۸ فصل با قطع پالتویی و در ۱۰۷ صفحه انتشار یافته است.
در این اثر تلاش شده که وقف به‌عنوان یک حوزه مهم علمی از منظر اسلامی و سایر علوم مختلف اجتماعی به‌ویژه ارتباطی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نویسنده، مراجعه به کتاب اصلی برای آشنایی تفصیلی با فرهنگ وقف را به مخاطبان توصیه کرده است.
در خلاصه این کتاب نیز توضیح داده شده است که وقف، یک احسان ماندگار، یک صدقه جاریه و یک خیر مستمر است. تاریخ انسان، همیشه همراه با خدمت به دیگران، مساعدت به انسان‌ها، و خیررسانی به همنوعان بوده است. همه ادیان الهی،‌ بر این سنت‌های حسنه تأکید فراوان داشته‌اند. اسلام، با تأکید بر احسان، ایثار، صدقه، خیر، باقیاتِ صالحات و بالاخره وقف،‌ تلاش کرده است که انسان را به‌سوی خدمت فراتر به انسان‌ها رهنمون سازد.
«معناشناسی، تحولات گفتمانی، و تبیین ارتباط وقف»، «وقف به‌مثابه رسانه»، «جایگاه وقف در فرهنگ اسلامی» و «کارکردهای حقوقی اقتصادی و اجتماعی وقف» عنوان‌های چهار فصل نخست این کتاب است.
همچنین «کارکردهای فرهنگی و ارتباطی وقف»، «کارکردهای آموزشی، علمی و هنری وقف»، «وقف و واقفان؛ مطالعات موردی» و «آسیب‌شناسی وقف» عنوان فصل‌های پنجم تا هشتم این اثر را تشکیل می‌دهد.
این خلاصه کتاب به تازگی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در شمارگان یک‌هزار نسخه و با قیمت ۱۶هزار تومان عرضه شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org تهیه کنند.
حسن بشیرخلاصه فرهنگ وقفدفتر نشر فرهنگ اسلامیفرهنگ وقفمفاهینم بنیادین
Comments (0)
Add Comment