ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

فرآیند بیداری اسلامی و چالش های فراروی آن بررسی شد

انقلاب اسلامی مقدس است اما عملکرد ما نه

1,054

فرآیند بیداری اسلامی و چالش های فراروی آن بررسی شد؛

انقلاب اسلامی مقدس است اما عملکر د ما نه

فرآیند بیداری اسلامی و چالش های فراروی آن در نشستی با شرکت کارشناسان و صاحبنظران و اساتید دانشگاههای کشور در محل سالن کنفرانس دفتر نشر فرهنگ اسلامی در تهران بررسی شد.

به گزارش دفتر نشر فرهنگ اسلامی، فرآیند بیداری اسلامی و چالش های فراروی آن در نشستی با شرکت کارشناسان و صاحبنظران و اساتید دانشگاههای کشور در محل سالن کنفرانس دفتر نشر فرهنگ اسلامی در تهران بررسی شد.

در این نشست جواد منصوری، علی اکبر اشعری ، حسین رویوران، ، دکتر عباس احمدی، علی اصغر فهیمی فر، احمد مؤمنی راد، سید حسن حسینی، حسن سبحانی، احمد کاظم زاده،  حسین شیخ الاسلام، دکتر محمد حسن زورق، ابراهیم متّقی از وزارت امور خارجه، دانشگاه تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی شریف، معاونت سیاسی صداوسیما و مؤسسه تقریب مذاهب اسلامی، سخن گفتند.

 جواد منصوری گفت: فرصت مهمی برای انقلاب اسلامی در طلیعه قرن بیست و یکم بوجود آمده تا به نیازهائی پاسخ بگوید که مکاتب غربی از پاسخگوئی به آنها ناتوان هستند.

حسین رویوران گفت: اخوان المسلیمن به میزانی که به آمریکا و اسرائیل روی خوش نشان داد در دام آمریکا و اسرائیل گرفتار شد و موجبات شکست خود و ملّت مصر را فراهم آورد.

عباس احمدی گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای تاریخ جدید انسان است.

علی اصغر فهیمی فر گفت: انقلاب اسلامی مقدس است که پیام آن دعوت به خداست ولی کارنامه جمهوری اسلامی ایران عملکرد ماست و لزوماً مقدّس نیست.

مؤمنی راد گفت: در آستانه دهه پنجم انقلاب اگر بخواهیم رویش ها و ریزش ها را فهرست کنیم به فهرست بلند بالائی از هردو می رسیم.

سید حسن حسینی گفت: در فن آوری موشکی، نانو تکنولوژی و فن آوری هسته ای دانشمندان ما کارهای بزرگی کرده اند ولی این دستاورد ها لزوماً از ساختار دانشگاهی ما پدید نیامده است.

حسن سبحانی گفت: شکاف عمیقی هست بین مسلمانی ما و اسلام، عملکرد ما با آرمانهای ما فاصله دارد.

شیخ الاسلام گفت: انقلاب اسلامی ایران ارکان سلطه دشمنان اسلام بر کشورهای اسلامی را بلرزه درآورده است.

ابراهیم متّقی گفت: هویّت، انباشت، هژمونی و مشروعیّت انقلاب اسلامی در خارج از کشور بیشتر از داخل کشور است و تا زمانی که مقاومت اسلامی در خارج از کشور زنده است ما اینجا بقا داریم.

مشروح گزارش این نشست را در پایگاه خبررسانی www.farhangeeslami.com  ملاحظه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.