ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

رمزگشایی مسأله سیر انسان از دنیای ماده به جهان آخرت

کتاب «راز هستی» منتشر شد

567

کتاب «راز هستی» منتشر شد

رمزگشایی مسأله سیر انسان از دنیای ماده به جهان آخرت

کتاب «راز هستی» می‌کوشد با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و عترت پاکش، سیر انسان از جهان ماده به سمت دنیای آخرت را و گذرگاه‌هایی که او در این مسیر پشت‌سر می‌گذارد، تبیین کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، کتاب «راز هستی»، تازه‌ترین کتاب ابراهیم کلانتری، سیر انسان از جهان ماده به سمت جهان آخرت را با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) بازگو می‌کند.

این اثر را به‌تازگی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و روانه بازار کتاب کرده است و مؤلف آن تلاش می‌کند بر تبیین این مسیر و بیان گذرگاه‌هایی که انسان پشت‌سر می‌گذارد تمرکز کند و از این راه خواننده جست‌وجوگر و اندیشمند هم بر سرنوشت نهایی خویش در هستی به درستی واقف شود، هم بر ایستگاه پایانی جهان در نگاه وحی قرآنی دست یابد و در نهایت به تصویر دقیق‌تری از هستی نایل شود.

نویسنده در این اثر ابتدا عنوان می‌کند که علی‌رغم همه پیشرفت‌هایی که به مدد دانش و فناوری حاصل شده، موضوع «ایستگاه پایانی جهان» و «سرنوشت نهایی انسان»، همچنان از رازهای سر‌به‌مهری است که ذهن و ضمیر عموم آدمیان را همواره به خود مشغول داشته و علم و دانش پیشرفته انسان مدرن، هنوز نتوانسته حتی روزنه‌ای بر این اسرار بگشاید.

ابراهیم کلانتری در ادامه به برخی یافته‌های علمی دانشمندان فضایی در تشریح بزرگی و عظمت جهان هستی و کهکشان‌ها استناد می‌کند و در عین‌حال یادآور می‌شود که هستی تنها در جهان ماده و حواس ما خلاصه نمی‌شود و فراتر از آن موجودات و جهان‌های دیگری نیز وجود دارد که به کلی از قلمرو حواس ما خارج است و واقعیت‌هایی فرامادی است.

نویسنده کتاب «راز هستی» سپس این موضوع را مورد تأکید قرار می‌دهد که ابزار شناخت و آگاهی ما از جهان و موجودات، حواس و عقل است و فراتر از این، راهی برای شناخت بیشتر جهان وجود ندارد و با محدودیت‌هایی که در استنتاج‌های عقلی وجود دارد نمی‌توانیم به شناخت صحیح و کاملی از جهان فرامادی دست پیدا کنیم.

این مدرس دانشگاه در ادامه با بیان این که خالق هستی راه دیگری را به نام وحی برای شناخت جهان‌های مادی و فرامادی پیش روی انسان قرارداده است وارد بحث اصلی کتاب می‌شود و می‌کوشد با تکیه بر آیات قرآن کریم و روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) و عترت پاکش، سیر انسان از جهان ماده به سمت جهان آخرت را و گذرگاه‌هایی که او در این مسیر پشت‌سر می‌گذارد تبیین کند.

این کتاب ٢٧٢ صفحه‌ای از سه بخش اصلی شامل «مقدمات ضروری بحث»، «گذرگاه‌های انسان در مسیر رسیدن به جهان آخرت و زندگی ابدی» و «زندگی جاودانه اُخروی» تشکیل شده است.

کتاب «راز هستی، سیری در رستاخیز پایانی جهان و سرنوشت نهایی انسان بر اساس آیات قرآن و روایات» در یک هزار نسخه با طراحی جلد سعید عجمی منتشر شده است و در فروشگاه‌ها و مراکز پخش دفتر نشر فرهنگ اسلامی در تهران و‌ مشهد عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.