ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

حضور با ۴۳۰ عنوان در رویداد بزرگ نشر ایران؛ چهار عنوان کتاب دفتر نشر فرهنگ اسلامی به نمایشگاه کتاب رسید

416

چهارعنوان از کتاب‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی پیش از عرضه در کتاب‌فروشی‌ها به سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، دو عنوان از این کتاب‌ها شامل «همپای کودک» نوشته رضا پورحسین و در «طلب عیش مدام؛ بازاندیشی و تحلیل درس‌های عاشورا برای روزگار ما» نوشته محسن اسماعیلی برای نخستین بار و کتاب «تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام» از دوران جاهلیت تا عصر امویان نوشته علی‌اکبر حسنی برای دوازدهمین بار با ویراست جدید منتشر شده و «گزارش سال‌های زندگی» نوشته زنده‌یاد آیت‌الله سید محمدتقی حکیم پیش از این از سوی ناشر دیگری عرضه می‌شد که از این پس دفتر نشر فرهنگ اسلامی این اثر را عرضه می‌کند.

بر این اساس کتاب «همپای کودک» نوشته رضا پورحسین که در ۲۶۰ صفحه، ۱۰ فصل و با بهای ۶۵‌هزار تومان عرضه شده است، حاصل سال‌ها تـدریس نویسنده در زمینه روانشناسی کودک و روانشناسی رشد در دانشـگاه تهـران و موضوع‌های آن در خلال سـخنرانی‌های مؤلـف در مراکـز آموزشی و تربیتی به‌صورت سؤال از سوی والدین و مربیان مطرح شده است، اثری که گستره وسیعی از موضوع‌های مورد نیازتربیتی را شامل می‌شود و تلاش می‌کند مربیان و والدین بچه‌ها را درحد ممکن با جهان ذهنی و روانی کودک آشنا سازد و بر چگونگی تأثیرگذاری بر او تاکید کند.

کتاب در «طلب عیش مدام؛ بازاندیشی و تحلیل درس‌های عاشورا برای روزگار ما» نوشته محسن اسماعیلی نیز تلاش کرده است تا از طریق «بازاندیشی و تحلیل درس‌های عاشورا برای روزگـار ما» در ۱۲ گفتار ، به رمز و راز نوعی از زندگی دست یابد که حسین(ع) برای ما می‌خواهد؛ و چه زندگی‌ای شیرین‌تر از این زندگی «کـه هـیچش کنـاره نیسـت».

این اثر نیز در ۲۷۸ صفحه و با بهای ۷۰‌هزار تومان به علاقه‌مندان ارایه شده است.

عنوان دیگر کتاب عرضه‌شده از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام از دوران جاهلیت تا عصر امویان» است که نگارش آن را علی‌اکبر حسنی برعهده داشته و برای دوازدهمین بار و با ویراستی جدید در ۲۴ فصل و با بهای ۱۲۰هزارتومان منتشر و به مخاطبان نمایشگاه عرضه شده است.
نویسنده این کتاب پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه، پژوهش و سخنرانی در دانشگاه‌ها لازم دیده که حقایق تاریخی تا حدود سال ۶۰ قمری را با کند‌و‌کاو در متون و منابع اصیل و اولیه اســتخراج کند تا روایــات تاریخی کمرنگ روشــن‌تر شــود، و جریان‌های مخالف با قدرت حاکم، به‌ویژه در عصر خلافت بهتر و منصفانه‌تر مورد بررسی قراربگیرد درحالی که در دانشگاه‌ها سیل نظر‌ها و تحلیل‌های مستشرقان استعماری غرب و شرق-به‌خصوص، یهود و صهیونیست‌ها در لباس شرق‌شناس و اسلام‌شناس- با تحریف‌های حساب‌شده به عنوان آخرین پژوهش‌ها در زمینه تاریــخ، جامعه‌شناســی، جغرافیای تاریخی، دیرینه‌شناسی، و… به‌خورد دانشجویان و ملت‌های مسلمان داده می‌شود.

کتاب «گزارش سال‌های زندگی» نوشته زنده‌یاد آیت‌الله سید محمدتقی حکیم نیز – که پیش از این در سال ۱۳۹۷ از سوی ناشر دیگری ارایه شده بود – در آخرین ماه‌های زندگی پربار این عالم دینی به قلم ایشان با تغییرات اساسی و ویراستاری جدید آماده‌سازی و از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

آیت‌الله حکیم در مقدمه کتاب نوشته است: هر کس از زندگی خود گفتنی‌هایی دارد؛ بعضی آن‌ها را می‌نویسند، و برای بعضی این امکان فراهم نمی‌شود. بحمداللّه، خداوند این حوصله را به این‌جانب داده است که از کودکی تاکنون، هرچه برایم پیش آمده را به خاطر بسپارم و یادداشت و نگهداری کنم. در این اواخر عمر، بر آن شدم که تا خاطرات محو نشده و نوشته‌ها از بین نرفته‌اند، هرچه از زندگی خود (از دوران کودکی و تحصیل و طلبگی تا حال) به یاد دارم بنویسم و از یادداشت‌هایم نیز کمک بگیرم.

این اثر در ۲۶۵ صفحه، ۲۰ فصل و با بهای ۷۲‌هزار تومان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه شده است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی با ارایه ۴۳۰ عنوان کتاب طی روزهای از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده و غرفه آن در سالن شبستان مصلی، راهرو ۵، غرفه ۳ واقع شده است.

در همین حال علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های دفتر نشر را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.