ناشر آثار معارف اسلامی و علوم دینی

ارائه گزیده‌ای از تاریخ بیهقی در به‌گزین

351

«تاریخ بیهقی» عنوان نخستین کوشش سیدعلی موسوی‌گرمارودی برای گزینش بهترین شاهکارهای ادبی ایران است که در مجموعه ١۴ جلدی به‌گزین منتشر و روانه بازار نشر کتاب شده است.

به‌ گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این اثر کوششی است برای گزینش بخش‌هایی از کتاب ارزشمند تاریخ بیهقی به قلم ابوالفضل محمدبن‌حسین بیهقی مورخ و نویسنده دربار غزنویان در اواخر قرن چهارم و قرن پنجم هجری قمری، کتابی که یکی از مهم‌ترین منابع تاریخی این دوران به‌شمار می‌رود.

گردآورنده این کتاب در مقدمه‌ای یادآور می‌شود روزگار و زمانه ما، روزگار و زمانه عسرت است، فرصت‌ها کم و فراغ و آسودگی دیریاب، مگر جذبه «حکایت و داستان» مردم را به کتاب‌خواندن بکشاند.

گرمارودی در ادامه می‌گوید این مجموعه را برای کسانی منتشر کرده است که به فرهنگ و ادب ایران علاقه‌مندند و می‌خواهند برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را همراه با شرح لغات در اختیار داشته باشند.

مرجع گزینش به‌گزینِ «تاریخ بیهقی» نسخه‌ای است به اهتمام و تصحیح دو تن از دانشمندان و استادان نسخه‌شناس، دکتر محمد جعفر یاحقی و مهدی سیدی.
«تاریخ بیهقی»، نخستین عنوان از مجموعه به‌گزین با یک مقدمه و ١٣ بخش و یک نمایه در یک‌صد صفحه با شمارگانی یک‌هزار نسخه با قیمت ۴٠هزار تومان منتشر شده است.

این مجموعه ١۴ جلدی کوششی برای برگزیدن برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته است که وجه غالب آن‌ها را حکایت و داستان تشکیل می‌دهد.

شاهکارهایی مانند ‌«سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «کلیله و دمنه» و «گلستان و بوستان سعدی» برخی از آثار مجموعه به‌گزین است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی این مجموعه را در کنار بیش از ۴٧٠ عنوان از کتاب‌هایش در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا روز ١٠ بهمن ١۴٠٠ با ٢٠ درصد تخفیف عرضه کرده است.
علاقه‌مندان هم‌اکنون و پس از پایان نمایشگاه نیز می‌توانند آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.